Az iskolai jelesek nem garantálják a sikert

 Az iskolai végzettség önmagában édeskevés a sikerhez. Azonban, azt sem jelenteném ki kategorikusan, hogy felesleges iskolába járni és senkit nem bátorítanék arra, hogy messziről kerülje ezen intézmény kapuit.

Így, az elején szeretném leszögezni, hogy nagyon jól megfogalmazta a kitűnő tanulók 5 legnagyobb problémáját Szarvas Norbert, az IFL Gazdaság blog szerzője, melyek a következőek:

  1. „A rendszerben és nem a rendszeren dolgoznak”
  2. „Tanulnak, de nem tudnak”
  3. „Képtelenek az innovációra”
  4. „A múltban ragadtak”
  5. Akadémista egoista”

Röviden összefoglalva, az 5 pont lényege, hogy a kitűnő tanulók jól érzik magukat az adott rendszerben, ezért nem is gondolkodnak másban. Folyamatosan rengeteg információt raktároznak el, azonban csak rövidtávon, ezáltal nem alakulhat ki a megfelelő szaktudás. Képtelenek fejleszteni, mert nekik tökéletesen megfelel a jelenlegi állapot, nincs igényük az innovációra. Az iskolarendszer egyik legnagyobb gondja, hogy múltbéli tudást ad át, abból vizsgáznak a diákok, ezáltal a megszerzett tudás általában elavult. Az utolsó, legkevésbé árulkodó pont az „akadémista egoista”, amely inkább egy jelző. A jelenlegi rendszer akadémistákat nevel ki. A legjobban talán egy buta állatos példával lehet szemléltetni, hogy mit is jelent ez: A medve, a róka, a varjú és a nyúl ülnek az iskolapadban, éppen a repülést tanulják. Tudjátok, hol hibázik ez a módszer? Mindenkit repülni akar megtanítani, képességektől függetlenül. A medve ugyan nem tud repülni, de minden bizonnyal van olyan terület, amiben a varjú fölé tud kerekedni. Azonban, ezt a tantárgyat csak a varjú fogja teljesíteni, a többiek megbuknak belőle. A teljes cikket ITT érhetitek el.

 

Persze, mindig vannak szélsőséges példák, általában Bill Gates-el szoktak példálózni, hogy otthagyta az iskolát, de igaz ez Abramovicsra, vagy éppen a Zuckerbergre. Többségük a későbbiekben mégis befejezték az iskolát és például a Windows atyja híres arról, hogy heti egy könyvet elolvas. Egyszóval, ezek az emberek nem azért hagyták ott az iskolát, mert buták, hanem mert volt egy világot megrengető elképzelésük, amely mellett kitartottak.

A dolog másik oldala, akik szorgalmasan gyűjtögetik a jeleseket. Nekik valószínűleg nem lesznek ilyen nagyszabású ötleteik, azonban, kitűnő fogaskerekek lesznek egy már működő rendszerben.

A harmadik lehetőség, az aranyközépút, akik általában közepesen teljesítenek az iskolában, de marad idejük számos egyéb képességüket is fejleszteni. Ezáltal komplexebbek lesznek. Általában ebből a rétegből kerül ki a legtöbb vállalkozó.

 

Ahhoz, hogy valaki vállalkozó váljon, nem elegendőek az iskolában elért sikerek. Fontos, hogy már fiatal korunkban a megfelelő emberekkel vegyük magunkat körül és építsük kapcsolatainkat. Továbbá, nagyon fontos az önfejlesztés és az önmegvalósítás, amit nem tanítanak az iskolában.

 

Természetesen nem minden esetben igazak az itt leírtak, de jól jellemzi az iskolarendszert és az onnan kikerülő fiatal munkavállalókat, vállalkozókat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Oldalunkon sütiket használunk a felhasználói élmény javításának érdekében. További információ

A sütik engedélyezettek a felhasználói élmény javításának érdekében. Amennyiben a beállítások változtatása nélkül használja a honlapot, vagy az "Elfogadás" gombra kattint, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás