Mit tanulhatsz egy sorozatból? 7 hasznos dolgot is felsorolok!

Mit tanulhatna egy vállalkozó vagy egy startupper egy televíziós sorozatból? A legtöbből semmit, azonban mondok egyet, amelyből lehet tanulni, nem is keveset!

Tegnap írtam egy sorozatról, név szerint a Szilícium völgyről. Korábban soha nem hallottam róla, de az első rész után függővé váltam és rengeteg hasznos dolgot tanultam belőle. Először is, röviden a sorozatról: A főszereplő startup a Pied Piper, mely egy forradalmi tömörítő algoritmust fejleszt. Természetesen, révén, hogy egy szitkomról van szó, a sorozat nem mentes a túlzásoktól, így mindent a helyén kell kezelni. Mindennek ellenére a sorozatból rengeteget lehet tanulni:

 

  1. Készülj fel rá, hogy sokkal többet kell dolgoznod, mint eddig valaha!

Egy sikeres vállalkozás felépítése több ezer munkaórába telik. Cégtulajdonosként nem teheted meg, hogy napi nyolc órát dolgozol. Ha előrébb akarsz járni a versenytársaidnál és persze sikeresebb akarsz lenni, akkor jóval több, mint napi nyolc órát kell a startup cégedbe invesztálni. Fel kell készülj arra is, hogy a magánéleted megszűnik, vagy eggyé válik a vállalkozásoddal. Vezetőként, nem teheted meg, hogy nyaralni mész, amikor a befektetőkkel kellene tárgyalnod. A Silicon Valley-ban is az egyes szereplők magánélete rettentően háttérbe szorul.

 

  1. A megfelelő emberekkel vedd magad körül, jól válaszd meg az igazgató tanácsot, a menedzsmentet és a csapatodat!

Fontos, hogy minden feladatra próbáld meg azt az embert megtalálni, aki azonosulni tud a projekteddel és megfelelő tudású szakember. Ne barátokkal vedd magad körül! A Pied Piper példájával élve, ha Te, mint tulajdonos kiváló fejlesztő vagy, de az eladói és tárgyalási készségeid átlagon aluliak, akkor mindenképp olyan társat keress, aki jeleskedik ezekben.

Az igazgató tanács és a menedzsment tagjainak kiválasztása során már más szempontok szerint kell mérlegelni. Kizárólag olyan embereket vegyél be magad mellé, akikben tökéletesen megbízol.

 

Egy ki kedvcsináló a sorozathoz.

  1. Hozd ki magadból a legjobbat a tárgyalások során!

Mindenki tudja, hogy szinte minden eldől az első találkozáson. A legideálisabb esetben van fél órád, esetleg, ennek a duplája, hogy beszélj a nagy tervedről. Nem ritka, hogy csak pár perce van egy vezetőnek, hogy előadja vízióját a befektetőknek. Fontos, hogy a tárgyaláson egy meggyőző ember vegyen részt, a legideálisabb, ha Te vagy az. Soha ne bízd el magad a tárgyalás során (mint ahogyan ez többször és többféle humoros formában is megtörténik a sorozatban).

 

  1. Bánj jól a megszerzett tőkével

A tőkebefektetők nem adják baráti alapon a pénzt, ezért folyamatosan egyeztetni kell velük, annak érdekében, hogy a vállalkozás ne használja fel felelőtlenül a befektetett tőkét. Azonban, alapítóként, neked kell meghoznod a fontos döntéseket és ilyen esetekben mindig a nyereségességet kell szem előtt tartanod. Mérlegelni kell, hogy egy jól megtervezett marketingterv vagy pár értékesítő felvétele hoz több profitot a startup számára.

 

  1. A termékfejlesztés során az üzleti potenciál maximális kihasználása lebegjen a szemed előtt!

Egy-egy absztrakt termék sokféle termék vagy szolgáltatás alapja lehet, mire megvalósul. A Pied Piper példájánál maradva (amiről tegnap beszéltem a Facebook-on is) egy tömörítő szoftverből lehet adattároló szolgáltatás vagy akár egy új internet is, amely lényegében a blockchain technológián (mi is az a blockchain?) alapszik. A termékfejlesztés során számos szempontot kell figyelembe venni. Melyik termék esetén nagyobb az elérhető célcsoport? A fejlesztés melyik ága a legjobb felhasználási mód? Hiába gondolod úgy, hogy tudod a válaszokat ezekre a kérdésekre, mindenképp érdemes piackutatást végezned.

 

  1. A megfelelő mérőszámokkal mérd a sikered!

A legegyszerűbb, a sorozatban is elhangzó példa, hogy hiába töltenek le egy appot több százezren, ha utána az csak pihen a telefonon és nem használják soha többet. Nagyon szép eredmény, hogy rengetegen letöltötték, lehet rá szlogeneket írni, hirdetni vele, de egy befektetető első kérdése minden bizonnyal az lesz, hogy hányan használják napi szinten, illetve mennyien veszik igénybe a fizetős szolgáltatásokat (mellesleg, ez a Deezer nagy problémája is, mindenki csak az ingyenes zenefelismerőt használja). Mindig tudd, melyek azok a szempontok, amelyek alapján valósan tudod értékelni a sikereidet.

 

  1. Nem éri meg félrevezetni a befektetőket

Igazából, ez teljesen egyértelmű minden épeszű cégalapítónak. Az együttműködés a befektetővel csak úgy lehet sikeres, ha kölcsönös a bizalom. Nem szabad elhallgatni a negatív információkat, vagy kiszínezni a pénzügyeket, hiszen ez esetben a befektető elfordul a cégtől és lőttek az álmainknak.

 

Számtalan egyéb hasznos dolgot is el lehet csípni a sorozatból, ezeken túlmenően pedig vicces is. Az elmúlt napokban már bemutattam egy startup céget, amely igazából egy fintech megoldáson dolgozik, erről pedig ITT olvashatsz.

Az előző napokban a legtöbb tartalom a fintech és a startup körül forog. A tisztánlátás érdekében a következő cikkben minden bizonnyal a fintech cégekről olvashattok majd általánosságban.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Oldalunkon sütiket használunk a felhasználói élmény javításának érdekében. További információ

A sütik engedélyezettek a felhasználói élmény javításának érdekében. Amennyiben a beállítások változtatása nélkül használja a honlapot, vagy az "Elfogadás" gombra kattint, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás